اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
آموزش هک رشد

آموزش هک رشد

آموزش هک رشد

در دنیای کسب و کار امروزی هر روز تعداد بیشتری به کارآفرینان و کسانی که تجارتی برای خود راه اندازی می کنند اضافه می شود. رشد سریع تر در این میدان رقابت از اهداف و آرزوهای هر کارآفرینی به حساب می آید. این رشد سریع با آموزش هک رشد در کنار افراد حرفه ای و با تجربه در این زمینه میسر خواهد شد. در کارگاه های آموزشی که هکربیز برای شما عزیزانی که کسب و کاری را اداره می کنید سرفصل های مهمی از هک رشد را ارایه داده است.

 

کارگاه آموزش هک رشد (دوره مقدماتی) در تاریخ ۹۹/۰۴/۱۹ برگزار شد. این کارگاه در فانل‌های جذب مشتری (Acquisition)، فعال کردن مشتری (Activation)، بازگشت مشتری ( Returntion) و درآمد بیشتر( monetization) را برگزار شده .

این ویدئو آموزشی که ضبط شده ی دوره‌ی آنلاین است در ۴ جلسه در مورد فانل های فروش و نحوه ی انجام فعالیت های هک رشد در آن توضیح داده میشود.

جلسه اول توضیحی مفصل در مورد هک رشد و راهکارهای عملی آن برای استارت آپ ها و کسب وکارها  داده می‌شود و سپس هک رشد با رویکرد جذب مشتری ارائه می‌شود و یک ساعت آخر تمرینی عملی به افراد داده میشود که بعد ازهم جلسه امکان پیگیری تمرینات و رفع اشکال وجود دارد. ( در حال حاضر هم افرادی که این کارگاه را بعد از جلسه آنلاین میبینند میتوانند تمرینات را با کمک تیم پشتیبان هکربیز انجام دهند) انتظار می‌رود که شرکت کنندگان پس از این دوره ضمن آشنایی با مفهوم هک‌رشد ، بتوانند بصورت عملی آنرا در سطح مقدماتی پیاده سازی نمایند.

جلسه دوم از کارگاه آموزشی

این ویدئو آموزشی که ضبط شده ی دوره‌ی آنلاین است در ۴ جلسه در مورد فانل های فروش و نحوه ی انجام فعالیت های هک رشد در آن توضیح داده میشود.

این آموزش هک رشد توسط گاراژفرمانیه و با تدریس علی رودگر انجام میگردد، درباره نقش و اهمیت فعال‌سازی مشتریان جذب شده است.

مطالبی که بعد از دیدن این ویدئو آموزشی فرا خواهید گرفت:

فعال سازی مشتریان چیست؟

مشتریان جذب شده لزوما تا زمانیکه برای ارزش ایجاد شده هزینه نپردازند فعال تلقی نمی‌شوند.

– ارزیابی نرخ  تبدیل در فانل مشتری

مشتریان جذب شده در طول مسیرشان بنا به دلایل مختلف از محصول خارج می‌شوند. درک چرایی این خروج زمینه ساز ایده پردازی آینده است.

– چگونگی استفاده از داده های فانل مشتری

جلسه سوم

این ویدئو آموزشی ضبط شده ی دوره‌ی آنلاین است که در ۴ جلسه در مورد فانل های فروش و نحوه ی انجام فعالیت های هک رشد در آن توضیح داده میشود.

این قسمت از این ویدئو آموزشی و در ادامه وبینارهای اهرم های کلیدی رشد، به فعال سازی(Activation) پرداخته میشود .

اهمیت فعال سازی مشتری تا بدان جاست که سایر اهرم‌های رشد برای تعریف آن استفاده میشود به همین دلیل در وبینار حاضر موضوعاتی نظیر مسیر مشتری و چگونگی تعیین ضریب تبدیل  مشتری در طول مسیر بررسی شده و اکشن‌های کلیدی که لحظه ی جادویی محصول را تعریف میکنند مورد بررسی قرار میگیرد.

جلسه چهارم

این ویدئو آموزشی که ضبط شده ی دوره‌ی آنلاین است در ۴ جلسه در مورد فانل های فروش و نحوه ی انجام فعالیت های هک رشد در آن توضیح داده میشود.

موضوع این دوره آموزشی هک رشد در مورد اهرم های رشد ، درآمد و رشد آن پرداخته می‌شود.

هر مرحله از تجربه‌ی مشتری با محصول، فرصت هایی را ایجاد میکند که میتواند به خلق درآمد منجر شود. شاخص های گوناگونی برای اندازه گیری شدت و مقدار رشد درآمد، وجود دارد که در این ویدئوی آموزشی  به آنها اشاره خواهد شد.

آموزش هک رشد

برای هر کسی که دارای کسب و کاری است بسیار ضروری به نظر می رسد. این آموزش ها نه تنها برای کارآفرینان و افراد تازه وارد مهم می باشد بلکه برای افرادی که مدت ها نیز در دنیای تجارت بوده اند با اهمیت است زیرا با ظهور رقبای بسیار و همگام شدن با عصر تکنولوژی ممکن است از بازار رقبات جا بمانند.

هک رشد چیست؟

هک رشد به تجزیه و تحلیل، آزمایش و پیاده‌سازی استراتژی های بازاریابی خاصی که به صورت انحصاری روی رشد سریع تمرکز دارند گفته می شود. به عبارت ساده‌تر، در هک رشد می توان استراتژی های بازاریابی را بررسی کرده و بهترین و موثرترین ها را انتخاب و پیاده‌سازی کرد. در واقع با کمک هک رشد می توان با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن، به بهترین نتایج برای رشد کسب و کار رسید.

معمولا استارتاپ هایی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده اند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به مشتریان معرفی کنند، از روش هک رشد استفاده خواهند کرد.

تفاوت هک رشد با بازاریابی چیست؟

بسیاری از افراد هک رشد را همان بازاریابی می‌دانند، در حالی که این دو مورد با وجود تمام شباهت هایی که دارند، دو علم کاملا متفاوت می باشند. اصلی ترین تفاوت های هک رشد با بزاریابی عبارتند از:

  • تمرکز: در بازاریابی بیشتر تمرکز روی به دست اوردن مشتری می باشد، اما در هک رشد روی تمام فرایند تولید و فروش محصول تمرکز می شود.
  • ریسک: در هک رشد ریسک زیادی روی برند انجام می شود، در حالی که در بازاریابی ریسک جایی ندارد.
  • هزینه: هزینه بازاریابی نسبت به هک رشد بسیار بیشتر است و به همین دلیل استارتاپ ها هک رشد را ترجیح می دهند.
  • روش های تبلیغاتی: تبلیغات در بازاریابی نقش مهمی دارد و بازاریابان سعی دارند از روش های مختلفی به تبلیغ کسب و کار بپردازند. اما در هک رشد سعی می شود که یک جایگزین رایگان و یا کم هزینه تر برای تبلیغات پیدا شود.
  • محصول: مهم ترین تفاوت بازاریابی با هک رشد این است که در بازاریابی فروش یک محصول مدنظر است، اما در هک رشد افراد به دنبال این هستند که یک محصول با ویژگی های خاص تولید کنند که خود مشتریان تمایل به خرید آن داشته باشند.

اهداف هک رشد

اصلی ترین هدف از اجرای تکنیک هک رشد، رشد دادن یک کسب و کار است. برخی از افراد تصور می کنند این تکنیک فقط برای کسب و کارهای نوظهور و استارتاپ ها مناسب است، در حالی که می توان تمام کسب و کارها را با این روش به رشد بالایی رساند.

هدف دیگر هک رشد این است که با استفاده از منابع کم، یک کسب و کار یا یک محصول را به مشتریان معرفی کرده و در زمان و هزینه های مربوط به بزاریابی و تبلیغات صرفه جویی کند.

هک رشد رو از کجا باید شروع کنیم؟

قبل از اینکه بخواهید هک رشد را آغاز کنید، باید روی محصول و یا خدمت خود تمرکز کرده و نواقص آن را برطرف نمایید. سپس باید به بررسی دقیق کسب و کارتان پرداخته و نقاطی که می توانند به رشد شما کمک کنند و یا برعکس، رشد شما را کند نمایند را شناسایی کنید. در نهایت می توانید با کسب مهارت های لازم در زمینه آموزش هک رشد، به اجرای این استراتژی بپردازید.

معرفی شرکت هایی که از هک رشد استفاده کرده اند

برخی از معروف ترین شرکت هایی که عملیات هک رشد را به اجرا درآورده اند و استراتژی آن ها برای رشد به صورت زیر است:

  • شرکت گوگل و معرفی جیمیل: در ابتدا استفاده از جیمیل فقط از طریق دعوتنامه امکان‌پذیر بود و همین موضوع باعث شد افراد به ایجاد حساب در آن ترغیب شوند.
  • دراپ باکس: با معرفی هر کاربر جدید، فضای اضافه ای به کاربران خود اختصاص می دهد.
  • فیسبوک: این شرکت با ترفندهایی مانند اطلاع رسانی رویدادهایی مانند تگ شدن از طریق ایمیل، تعامل بین کاربران را افزایش می دهد.
  • توییتر: استفاده از سیستم پیشنهاد خودکار حساب های دیگر و تعامل با کاربران
  • پوما: برند پوما اینفلوئنسر مارکتینگ را به عنوان نقطه رشد خود انتخاب کرده و از فوتبالیست های مشهوری مثل پله کمک گرفت.
  • پینترست: این شرکت هم مانند گوگل از سیستم ثبت نام مبتنی بر دعوت نامه کمک گرفت.
  • شرکت حمل و نقل اوبر: این شرکت کمپینی راه انداخت و طی آن، سرمایه گذاران مشهور و بزرگ سان فرانسیسکو را با خودروهای خود به گشت و گذار در این منطقه دعوت می کرد.
  • یوتیوب: امکان به اشتراک گذاری ویدیوها در سایت های مختلف، امتیاز دهی، ثبت نظرات کاربران و… از استراتژی های هک رشد یوتیوب هستند که باعث موفقیت آن شده اند.
  • اینستاگرام: امکان بارگزاری محتواهای اینستاگرام در دیگر شبکه های اجتماعی

این موارد تنها چندین نمونه از شرکت های معروف و بزرگی بودند که به کمک استراتژی هک رشد، به موفقیت بالایی دست یافته اند.

۳.۷/۵ - (۱۶ امتیاز)

امتیاز

3.7/5 – (16 امتیاز)

برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: 09123009931

برای هماهنگی به شماره واتس اپ ذیل پیام دهید 09123009931