شناخت بازار چیست؟
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
شناخت بازار

شناخت بازار چیست؟

شناخت بازار چیست؟

در پاسخ به این سوال که شناخت بازار چیست ؟ باید بگوییم اولین کاری است که باید بعد از تصمیم به شروع کسب و کار انجام دهید. یعنی بعد از اینکه تصمیم گرفتید کسب و کاری را راه اندازی کنید و هدف خود را مشخص کردید باید به شناخت آن محصول و خدمات بپردازید. آن ها را ارزیابی کنید و با اطلاعات کامل کسب و کار خود را شروع کنید. بدون شناخت نیاز بازار و تحلیل و بررسی دقیق آن نمی توانید ارزیابی درستی داشته باشید و در نتیجه کسب و کارتان شکست خواهد خورد.

شناخت بازار فقط در مراحل اولیه ایجاد کسب و کار صورت نمی گیرد و امریست که به صورت مداوم باید انجام شود. یعنی نمی توانید بعد از اینکه از بازار شناخت پیدا کردید و کسب کار خود را راه اندازی نمودید دیگر با بازار کاری نداشته باشید بلکه باید هر لحظه آن را ارزیابی کنید.

شناخت بازار

آشنایی نیاز بازار چه ضرورتی دارد؟

همان طور که پیش تر گفتیم بدون شناخت ورود به دنیای کسب و کار تقریبا غیر ممکن است و منجر به شکست خواهد شد. دانستن اینکه شناخت نیاز بازار چیست به شما کمک می کند تا بسیار راحت تر مشتریان بالقوه خود را به مشتریان وفادار و دایمی خود تبدیل کنید و در زمان کمتری به سود برسید. هر چه بیشتر از بازار شناخت کسب کنید سریع تر به سود خواهید رسید. در واقع می توان گفت یکی از راه های هک رشد می تواند شناخت دقیق و ارزیابی صحیح از بازار باشد.

شناخت بازار چیست و چگونه انجام می شود؟

شناخت بازار در واقع ارزیابی دقیق وضعیت محصولات, مواد اولیه, رقبای تجاری, تورم و نیازهای مشتریان می باشد. برای آن که ارزیابی درستی از وضعیت بازار داشته باشید باید همه این ها را به دقت رصد کرده و تحلیل کنید. برای اینکه این شناخت را پیدا کنید باید قدم به قدم و مرحله به مرحله پیش بروید و در نهایت یک تحلیل جامع برای اقدامات خود داشته باشید.

مراحل شناخت بازار و ارزیابی آن

  • در مرحله اول باید مشتریان هدف خود و نیازهای آن ها را بشناسید. مشتری شما چه کسانی هستند؟ آیا آن ها به محصول شما نیاز دارند؟ این محصول چقدر برای آن ها ضروری است و چه کارایی برای آن ها دارد؟
  • بعد از آن که شناخت دقیقی از مشتریان خود و نیازها و روحیات آن ها پیدا کردید باید در بازار به دنبال رقبای خود بگردید. چه کسانی در حال برطرف کردن نیاز مشتریان شما هستند؟ تا چه اندازه مشتریان از آن ها رضایت دارند؟‌ چه ویژگی های خاصی سبب جذب مشتریان به آن ها شده است؟‌ چه چیزهایی موجب نارضایتی آن ها است؟‌ آیا به دلیل اینکه گزینه دیگری ندارند از آن محصول استفاده می کنند یا به خاطر کیفیت خود محصول؟
  • مرحله بعدی بعد از شناخت رقبا این است که محصول خود را با محصول آن ها مقایسه کنید و نقاط ضعف و قوت خود را بیابید. باید سعی کنید علاوه بر اینکه بر نقاط قوت خود تکیه می کنید از رقبای خود تقلید کورکورانه نداشته باشید.

مراحل شناخت

  • هر چه قدر هم که محصول شما کپی درجه یکی از یک برند جا افتاده باشد باز هم به عنوان کپی شناخته می شود و همین از رشد بیشتر شما جلوگیری خواهد کرد. پس باید سعی کنید در ارایه محصول و خدمات خود نوآوری داشته باشید و چیزی منحصر به فرد ارایه دهید.
  • مرحله بعدی در دانستن اینکه شناخت بازار چیست این است که هزینه های خود را برآورد کنید. هزینه تهیه مواد اولیه و ساخت, حقوق کارکنان, پخش و توزیع, تبلیغات و بازاریابی. حد سود و ضرر خود را تعیین کنید و سعی کنید در چارچوب خود باقی بمانید و احساساتی عمل نکنید.
  • در مرحله آخر وقتی تمام بررسی ها انجام شد باید استراتژی کسب و کار خود را تعیین کنید و راه های رشد بیشتر را بررسی کنید. سعی کنید علاوه بر اینکه انعطاف پذیری را در نظر می گیرید در مسیر مشخصی حرکت کنید و از این شاخه به آن شاخه نپرید زیرا بسیار به ضرر شما خواهد بود.

مراحل شناخت بازار و ارزیابی آن

چگونه بهتر به شناخت نیاز بازار دست پیدا کنیم؟

شناخت بهتر بازار امری است که باید به صورت مداوم انجام شود و نمی توان به تنهایی از عهده آن برآمد. برای این کار بهتر است کنار خود از مشاورانی کمک بگیرید که در این کار تخصص دارند.

هکرهای رشد که برای رشد و توسعه کسب و کار تلاش می کنند در شناخت بازار مهارت کافی دارند و می توانند به رشد بیشتر کسب و کار شما نیز کمک کنند. این افراد با شناخت دقیق بازار در زمینه های مختلف شما را بهتر راهنمایی خواهند کرد.

سخن پایانی

حال که متوجه شدیم شناخت بازار چیست بهتر است برای تحقق آن از متخصصان و مشاوران حرفه ای کمک بگیریم و در مسیر رشد و پیشرفت کسب و کار قدم برداریم. همان طور که بارها گفته ایم هکرهای رشد افرادی حرفه ای هستند که به رشد بیشتر و سریع تر کسب و کار ما کمک می کنند و بهتر است از آن ها غافل نشویم. همچنین با آموزش هک رشد خود ما هم می توانیم به هکر رشد تبدیل شویم.

۲.۵/۵ - (۴ امتیاز)

امتیاز

2.5/5 – (4 امتیاز)

برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: 09123009931

برای هماهنگی به شماره واتس اپ ذیل پیام دهید 09123009931